Thursday 31 January 2013

【轉載】蒲吧停辦band show解話


原文連結:https://www.facebook.com/hangoutAS/posts/295798350542485

(註:蒲吧搞手傑為表演場地未來一年停辦band show一事解話。此post純為backup,如需刪除煩請告知。)



蒲吧band show休息已經一個月,大家有無掛住我地呢?

慣左每個星期都有band show,依家話無就無真係唔係好慣...

之前應承過大家要同大家交代返成件事的。長文!!慎入!!

一直以來,蒲吧發展好多唔同既青年文化,係為左俾年青人有機會發展所長,以及得到社會認同。所以蒲吧成立左社會企業AS production,致力發展band sound 文化。可能有朋友唔太知道AS Production, AS 就係每個星期為大家做台燈聲,攪band show, 攪school tour, 去學校教夾band, 幫band錄音,update facebook既團隊。

咁社會企業又係咩呢?社會企業係近年新興既社會服務方式,透過做生意o既方法,去服務社會上o既弱勢社群。AS Production聘請一部份o既工作人員,他們有些是雙失,低競爭力,甚至有些有行為問題,AS Production聘請他們後,除訓練他們的專業技能外(如台,燈,聲),亦改善他們的工作態度及人際關係等。而AS Production所有收入均會撥入蒲吧作青年服務及發展青年文化等慈善用途。

蒲吧band show-青年紅館

頭兩年攪band show的時候,我們只有一個很簡單既概念,就是紅館般的專業舞台不是商業歌手的專利,每個人都可擁有,所以,我們一直都以打造我們能力以內最佳的舞台,給不同的樂隊演出,幾年來,我們的台,燈,聲都不斷"upgrade" 以提供最佳的服務。我們發現,專業的舞台不單止令演出者玩得高興,亦可以今樂隊文化更"易入口"把band的演出發揮得最好,令社會大眾更易接受,令band文化普及。的而且確,我們看見我們香港的band show由初頭只有幾十觀眾,到有幾百,甚至過千。

開始攪AS Production的時候,頭兩年我們的經費是得到民政署資助的,所以我們當初的全場band show製作費是$3,000,兩年之後,政府便不再給我們任何資助,我們需要自付盈虧,所以調整收費至$7,000,我們想保留目標為大眾服務,所以扣除開支人工後雖然仍然蝕錢,但總算捱得過去。

之後開始有polymuso等大野攪全場,但我地嗰陣既音響根本唔夠打"恆"全場,所以我地都會建議攪全場的人仕外租音響。因為我們發現攪親全場都需要外租音響,所以我地將全場改為$28,000,其實只是把外租音響的費用實報實銷而已。

隨著band show 愈來愈多,又多左外地來的tour band,觀眾又愈來愈多,我們當時的lighting同audio慢慢不能應付各位的需要,咁我地又諗計"upgrade".多謝香港Meyersound代理啊Paul的支持,用超優惠價$4,000將兩'抽'house speakers長租俾我地(市價要$8,000),加上我地又添置左D lighting, upgrade成功!但由於成本提升,我地唯有將半場升至$9,000。為左攪手唔好咁大壓力,我地聯絡左栢斯琴行給攪手補貼$1,000,令到雖然audio同lighting都有重大upgrade,但攪手只需多付$1,000。最近呢年,我地更得到Tom Lee的支持,給攪手$2,000的補貼,令半場從回$7,000的水平。

點解要停?

經歷過無數的band show後,直至2012年10月,啊Paul帶黎一個對我地唔係太好的消息-佢要賣左手頭上租俾我地既speakers! 真係大打擊!!10月開始無speakers用,但show已經接到12月尾,唯有死頂,喺出面租!當然,梗係無優惠價!10-12月我地有8場半場show,收$9,000一場,租speakers加運費$8,750.......因為咁大鑊,我地計過條數,我地攪一場半場band show, equipment, 場租,人工,燈油火蠟加埋差不多要$20,000,這三個月我們差不多蝕了6位數,所以唯有壯士斷臂,暫停接來年band show。這段日子,有好多朋友真誠問候,表示不捨,甚至要提供幫助,直係"患難見真情",在此多謝大家!!

大家也是舉足輕重的

係呢到工作嘅幾年,蒲吧差唔多發生左200場band show, 我見過好多唔同既情況:

1. 非主流metal band也可爆場
2. 主流熱門pop band得百零人蝕錢走人
3.有band在蒲吧攪show賺6位數字

看多了,我們發現一場show是否成功,會否蝕錢,大家的影響力也很大:

攪手有否做好宣傳,set好rundown?定係兩個星期前先出宣傳,然後over run兩個鐘?

樂隊有否做足準備,令觀眾覺得值回票價,定係淨係開大隻amp亂咁fei?

Band 民有否真心支持band sound 文化,買飛買碟,定係將睇band show 視為無節目先去既消遣,或者表示自己係rock友,有生活態度既象徵?

場地有否將一切妥善安排,令band玩得開心,觀眾睇得盡興?定係得過且過,不思進取?

可惜,這些年來我經常收到對蒲吧band show收費貴的評擊,甚至說我們謀取暴利,因財失義。其實,在這停band show的一個月,我們的盈餘反而上升了。

其實不只蒲吧,我聽說過在其他場地有band show, 開場時只得3個觀眾,台上既人仲多過台下。

香港既band sound 要繼續發展,攪手,場地,觀眾,band本身,缺一不可!!大家要各盡責任,先可以令香港band sound不再是潮流,而成為文化!

未來

蒲吧及AS Production並不會停,並不會放棄!我們不斷找尋合適的器材及合適的價錢,一攪掂,蒲吧就會復活!!在未來呢一段日子,我地會暫時進軍校園,吸納band壇新血,將band文化帶俾新一代。未來我地會去18間中學,訓練36隊新band。預計觀眾人數達8,000師生!當我地回歸既時候,希望呢8,000人會係各大band show出現!

Keep Rocking!

蒲吧傑

1 comment: